Volvo Gruppen startet sin produksjon av lastebiler allerede i 1920-årene, og er i dag en av verdens ledende produsenter av tunge lastebiler, og er i Norge representert med merkevarene Volvo Trucks og Renault Trucks.

Volvo Gruppen tilbyr moderne, pålitelige og bærekraftige transportløsninger for kunder over hele verden. Sikkerhet, kvalitet og omtanke for miljøet er Volvos tre kjerneverdier, og disse har stått sentralt i alt vi gjør og utvikler siden starten i 1927.

Volvo Gruppen er opptatt av å skape lønnsomhet og suksess hos våre kunder, og vi har som ambisjon å være den ledende aktøren i et krevende og spennende marked.

Volvo ligger langt fremme i arbeidet med "tilkoblede" lastebiler og har allerede flere tusen gående på norske veier. Med dette mener vi lastebiler som er direkte knyttet opp mot vårt datasystem, og der vi får kontinuerlig oppdatert informasjon om servicer og vedlikehold som må utføres.

Som en naturlig del av et innovativt og kundefokusert selskap ønsker vi å rendyrke denne funksjonen, og søker derfor etter en dedikert Fleet Maintenance Manager. Personen vi søker etter vil få ansvaret for å bygge opp vår nye kundedialog gjennom bruk av telematikk og proaktiv kommunikasjon med våre kunder.

Du vil være bindeleddet mellom våre kunder og vårt landsdekkende serviceapparat. Stillingens hovedoppgave er å ha tett kontakt med våre kunder, følge opp deres bilpark og planlegge servicebesøk i samarbeid med våre verksteder. Du vil jobbe proaktiv for å minimere uforutsette stopp. Rollen vil jobbe tett med nøkkelpersoner hos importør, forhandlere og kunder.

Vi søker etter en person som trives med et høyt aktivitetsnivå og liker å ha mange baller i luften. Du må ha utpreget gode relasjonsskapende evner, være proaktiv og flink til å finne løsninger. Videre bør du ha god struktur og trives med koordineringsoppgaver.

Rollen vil være en del av servicemarkedet i Volvo Norge og jobbe tett med vår tekniske avdeling. 
Volvo Norges hovedkontor er lokalisert på Furuset i Oslo og dette vil også være arbeidssted.

Arbeidsoppgaver:

  • Være bindeleddet mellom kunden og vårt forhandlerapparat 
  • Minimere antall verkstedbesøk og stå tid
  • Daglig oppfølging av biler med serviceavtale
  • Servicemarkedets kundekontakt ovenfor utvalgte kunder
  • Planlegge og koordinere verkstedbesøk for utvalgte kunder

Ønskede kvalifikasjoner:

  • God forståelse for transportbransjen og betydningen av å minimalisere stå tid for våre kunder 
  • Ha kunnskap om verkstedsdrift og prosessene som er knyttet til servicemarkedet
  • Gode kunnskaper med bruk av data som hjelpemiddel
  • God kommersiell forståelse

Personlige egenskaper:

  • Selvstendig, systematisk og strukturert
  • Svært gode muntlige kommunikasjonsferdigheter
  • Utadvendt
  • Høy arbeidskapasitet, med evnen til å ha mange baller i luften
  • Fleksibel og positiv innstilling til nye arbeidsoppgaver
  • Teknisk innsikt
  • Aktuelle kandidater kan ha bakgrunn og erfaring fra stillinger som; befrakter, trafikkleder, kundemottaker eller lignende.

Siden dette er en nyopprettet stilling vil man ha muligheten til å påvirke og utvikle egen rolle hos en av Nordens største og mest innovative selskaper. Volvo Norge tilbyr gode forsikrings- og pensjonsløsninger og konkurransedyktige betingelser for øvrig.

Søk på stillingen:  
CV og søknad sendes: Søk her!
Frist: 6. august 2018
   
Søkere bes vennligst henvise til BilJobb.no i søknaden.
   
Spørsmål om stillingen:
Kontakt: Bjørn Erik Brynildsen
Tittel: Retail & up-time manager
Telefon: +47 908 99 847

AB Volvo ble etablert i 1927 og er i dag en global og ledende leverandør av tunge lastebiler og bærekraftige og fremtidsrettede transportløsninger, busser, anleggsmaskiner og diesel aggregater. Vi er representert på mer enn 190 markeder. Våre verdier er Kunde suksess, Tillit, Lidenskap, Endring og Prestasjon, og vi er levende opptatt av å skape lønnsomhet og suksess for våre kunder i alt vi gjør.

Volvo Norge AS er en del av AB Volvo sin europeiske organisasjon. Vi er forhandler av Volvo og Renault lastebiler og serviceprodukter til tunge kjøretøy i Norge. Volvo Norge AS er et heleid selskap i AB Volvo konsernet, og har i tillegg til sitt eget forhandlernett ansvaret for å støtte de øvrige private forhandlerne i Norge. Selskapet har 350 ansatte i Norge. 

Volvo Norge sitt totale forhandlernett har 42 servicepunkter for Volvo lastebil og 26 for Renault lastebil fordelt over hele landet. Dette gjør oss til en av de ledende aktørene på lastebilsmarkedet i Norge, og sikrer at vi kan tilby våre kunder konkurransedyktige tjenester og support. Salget er i dag organisert gjennom 5 regioner, hvorav Volvo Truck Center er heleid av Volvo Norge AS.