Du vil inngå i Ettermarked Motor Norges Team Vest/Nord som består av 15 takstmenn/ tekniske inspektører fra Grimstad og nordover langs kysten til Finnmark, hvorav 3 har base i Stavanger.

Stillingen inkluderer utstrakt kontakt med kunder, saksbehandlere og leverandører og det kreves derfor gode kommunikasjons- og samarbeidsevner. Kommunikasjonen vil i stor grad foregå elektronisk og via telefon. Det er viktig å være en relasjonsbygger i møte med våre leverandører og samarbeidspartnere. Du må være komfortabel med aktivt bruk av statistikk i arbeidet med partnerutvikling. Du må være strukturert og løsningsorientert i ditt arbeid, ha oversikt og overskudd, kunne jobbe selvstendig og bidra aktivt inn i teamet.

Jobben vil gi deg gode muligheter til både faglig og personlig utvikling.

Arbeidsoppgavene vil primært foregå på Ifs kontor i Stavanger, men noe reising må påregnes. Bergen som base kan vurderes.

Sentrale arbeidsoppgaver:

  • Kontroll og behandling av tilbudstakster fra verksteder basert på DBS, digitale bilder og video
  • Skadebesiktigelse og taksering av kjøretøyer
  • Utstrakt kundekontakt
  • Partnerutvikling med ansvar for oppfølging og opplæring av avtalepartnere og leverandører
  • Stikkprøve og kvalitetskontroll av reparasjoner
  • Teknisk saksbehandling og verdivurdering
  • Rapportering

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Fagbrev innen bilfag som tung-bil mekaniker og eller skadereparatør
  • Teknisk fagskole/ingeniørhøyskole/økonomisk utdanning
  • Gode data og IT ferdigheter og kunnskap om DBS kalkulasjonssystem
  • God kunnskap om bransjen og ha erfaring med skadetaksering og prising av skader
  • Gode analytiske evner
  • Erfaring fra verkstedledelse

For å lykkes i jobben er det viktig at du:

  • Har fagbrev innen bilfag som mekaniker for tunge kjøretøy og/eller skadereparatør
  • Har ledererfaring / formann eller kunderelaterte stillinger fra verkstedsbransjen
  • Er komfortabel med bruk av databehandlingsverktøy og statistikker og har gjerne kunnskap om DBS kalkulasjonssystem
  • Har kunnskap om forsikringsbransjen og helst erfaring med skadetaksering og prising av skader
  • Videre er du positiv og løsningsorientert og det er en fordel om du har kjennskap fra verkstedledelse

Hva vi kan tilby deg:

Du får innpass i en spennende bransje. Arbeidsmiljøet hos oss er godt og uformelt. Vi har konkurransedyktige betingelser. Fleksible arbeidstidsordninger og meget gode pensjon og forsikrings avtaler. Du vil få anledning til selv å ta ansvar for egen utvikling og bidra til godt miljø som vil stimulere til motivasjon og arbeidslyst. Vi har også eget utdannings program som leder til autorisasjon som teknisk inspektør.

Velkommen med din søknad og CV.

Søknader vil bli vurdert fortløpende.

Søk på stillingen:  
CV og søknad sendes: Søk her!
Frist: Snarest
   
Søkere bes vennligst henvise til BilJobb.no i søknaden.
   
Spørsmål om stillingen:
Kontakt: Lars-Helge Ørland
Tittel: Takstleder
Telefon: 934 03 620

We offer career opportunities for you with a background in i.e. engineering, mathematics, law, business administration, finance, sales, IT, HR, communication. Regardless of your previous experience, what matters most is that you are the right person for the right place!

Insurance is an interesting and complex business. To be successful we need to be professional at managing risks and have a strong customer focus in everything we do. Our employees are the key to our success and therefore we recruit the best candidates, focus on good leadership, invest in continuous competence development, promote innovation and have a good employee working environment. If you are passionate and committed, you have every opportunity to create a bright future here at If. We are committed to diversity and encourage qualified candidates to apply regardless of age, gender, disability, cultural or ethnic background.  

If insures all that is valuable in life: people, animals, homes, cars and more. We also help companies to ensure that it is business as usual even if they suffer a claim. Thanks to our 7 000 skilled employees, our 3.6 million customers in the Nordic and Baltic countries have the right coverage and can feel confident that they will get the help they need – if something should happen.