Autolease leverer og håndterer firmabiler for næringslivet og det offentlige. Våre kunder er i forkant gjennom moderne og digitalt effektive biladministrasjonsløsninger. Vi tilbyr et enkelt, forutsigbart bilhold som bidrar til kostnadsbesparelser for våre kunder. Autolease har i Skandinavia over 40000 biler, og opplever sterk vekst i spesielt Norge.

Avdelingens kjerneoppgaver er forhåndsgodkjennelse/kontroll av verkstedsfakturaer, innlevering, herunder taksering og avregning av bil, samt budsjettering av kostnader knytter til service og vedlikehold. Avdelingen består i dag av totalt ni personer, inkl. leder.

Som leder for avdelingen må du ha gode lederegenskaper, kombinert med teknisk forståelse og innsikt. Dine viktigste arbeidsoppgaver vil være å sikre at vi leverer på de daglige oppgavene avdelingen har ansvar for, med sterkt fokus på ytterligere effektivisering av arbeidsrutiner og systemintegrasjon knyttet til produksjonslinje «innlevering av bil». Dette fordrer at du som leder har god digital forståelse og sterk evne til å tilegne deg kunnskap om nye digitale løsninger, samt erfaring med teknisk kundedialog.

Ansvar og arbeidsoppgaver:

  • Utarbeide og følge opp strategi, mål og resultater for eget område, samt bidra aktivt inn i ledergruppen for Autolease Norge
  • Følge opp avdelingens kvalitetskrav
  • Sikre at alle medarbeidere forholder seg til rutiner og gitt fullmakter
  • Sikre kontroll på løpende kostnader, og at disse er innenfor budsjett
  • Håndtere avslutningsprosessen av bil i Autolease, herunder rutiner mot Bilsalg
  • Oppfølging og rådgiving - bildrift og avtaleforhold
  • Bistå organisasjonen med tekniske spørsmål, ev. stille i kundemøter - etter behov
  • Være bidragsyter til å utvikle programvare, herunder utarbeide kravspesifikasjoner for produkt- og IT-utvikling innenfor Teknisk
  • Optimale rutiner ved forhåndsgodkjenning av kostnader – ut mot verksteder, og aktuelle kunder

Ønsket erfaring og kvalifikasjoner:

  • Utdannelse på universitets-/høyskolenivå, eller mekaniske fag med etterutdannelse innen ledelse. Relevant erfaring kan kompensere for dette
  • Ledelseserfaring og -egenskaper - forståelse for hvordan egen adferd som leder kan tilrettelegge for og bidra til utvikling av ledere, medarbeidere og team
  • Generell bilkompetanse og grunnleggende interesse for bil, og økonomi – spesielt teknisk ettermarked
  • Bransjekunnskap om bilmarked, verkstedstjenester og ettermarked spesielt
  • Praktisk forståelse for garanti- og skadesaker innen ettermarked 3,5t
  • Erfaring fra forhandlinger
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Administrativ erfaring fra bilteknisk område
  • Erfaring med bruk av PC/stormaskin som arbeidsverktøy

Ønskede egenskaper og adferd:

  • Du er en forretningsorientert og resultatfokusert leder med tydelig kunde- og markedsfokus
  • Du har gode relasjonelle egenskaper og sterk tro på en samarbeidsorientert arbeidsform
  • Du er serviceinnstilt med fokus på god kundebehandling gjennom egne produkter og underleverandører innen bilrelaterte områder
  • Du er innovativ og endringsorientert
  • Du har personlig integritet, mot og handlekraft

For spørsmål om stillingen, se kontaktinformasjon.

Søk på stillingen:  
CV og søknad sendes: Søk her!
Frist: 15.01.2020
   
Søkere bes vennligst henvise til BilJobb.no i søknaden.
   
Spørsmål om stillingen:
Kontakt: Haakon J. Marthinsen
Tittel: Leder for Autolease Norge
Telefon: 900 12 075
E-post: haakon.marthinsen@autolease.no

En jobb i Norges største finanskonsern byr på faglige utfordringer i et spennende arbeidsmiljø med mange muligheter. Vi ønsker å være en inkluderende arbeidsplass der alle trives og føler seg ivaretatt, og har en grunnleggende tro på at mangfold bidrar til økt innovasjonskraft og verdiskapning. Gjennom ansatte med ulik alder, kompetanse og bakgrunn kan vi sammen skape en attraktiv og fleksibel organisasjon, tilrettelagt for utvikling og endring.

Vi trenger dyktige og motiverte medarbeidere for å møte kundens behov og for å nå våre mål. Vårt oppdrag «Vi er her. For at du skal være i forkant.» er retningsgivende for oss i DNB på alle nivåer. Trives du med å sette kunden i fokus, og identifiserer du deg i tillegg med verdiene våre: nysgjerrig, modig og ansvarlig, kan du passe godt inn hos oss.

Bakgrunnssjekk: DNB foretar bakgrunnssjekk av søkere for å verifisere opplysninger som fremgår av CV og tilgjengelig dokumentasjon. Verifisering av bakgrunnssjekk blir gjennomført av Semac. Bakgrunnssjekk gjennomføres ikke uten samtykke fra søkeren, og aktuelle søkere vil motta nærmere informasjon om dette.

For stillinger som krever autorisasjon og/eller godkjenning av egnethet, forutsettes politiattest fremlagt.