Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
Kan du fylle den nye rollen som Innkjøper og leverandøransvarlig hos en av norges mest spennende bilbedrifter?
Bilia har en sentral innkjøpsfunksjon for konsernavtaler, plassert i Sverige, som håndterer alle avtaler som er konsernfelles. Bilia Norge ser nå behovet for en egen ressurs som skal håndtere alle leverandører og avtaler for Norge (eks Bilinnkøp). Du vil også bli involvert i prosjekter knyttet til konsernavtaler.
Bilia har som visjon å være bransjen beste servicebedrift og levere de beste kundeopplevelsene. Våre 1300 kollegaer i organisasjonen er vår nye innkjøpsansvarlig sine «kunder». Du vil være en del av sentral support som består av over 80 medarbeidere lokaliserte på vårt hovedkontor på Skøyen.
Vi søker deg som har noen års erfaring relatert til innkjøp, eller annen økonomi/controllerfunksjon. Stillingen vil kreve høy grad av struktur og ryddighet, samtidig som du må tåle å stå i det som i dag ikke er organisert så godt som vi ønsker.
Du vil jobbe ut i hele organisasjonens ulike enheter for å formidle/sikre vår innkjøpspolicy. Du vil derfor få muligheten til å bli kjent med alle deler av bedriften på ulike nivåer. For å lykkes i denne delen av rollen så fordres at du har god relasjonskompetanse, og at du er trygg i møte med både nye kollegaer og leverandører.
Det vil også være svært sentralt at du sikrer at alle våre leverandører godtar vår code of conduct, og at vi overholder våre krav til Åpenhetsloven.
Dine arbeidsoppgaver vil blant annet være:
- Utarbeidelse av konkurransegrunnlag, innhenting av tilbud og deres valideringer i samarbeid med interne aktører
- Gjennomføring av forhandlinger, avtaleinngåelser og oppfølging av avtaler og leverandører
- Gjennomføre leverandørkvalifisering, risikoevaluering og revisjon samt bidra til utvikling av foretrukne leverandører
- Deltakelse i tverrfaglige teams ved gjennomføring av prosjekter
- Deltakelse i leverandørbesøk sammen med andre interne aktører, som kan være nødvendig for utarbeidelse av forslag som en del av strategiske innkjøpsprosjekter
- Bidra til at resten av selskapet følger god innkjøpspraksis med hensyn til valg av leverandører, kontraktinngåelse og oppfølging av leverandøravtaler
- Utføre øvrige strategiske og operative arbeidsoppgaver som avtales med ledelsen
- Bistå med ajourhold av innkjøps policy, regler etc.
- Delta inn i sentrale innkjøpsgruppe i Bilia AB
Dette ser vi etter, kjenner du deg igjen?
Kvalifikasjoner og faglig tyngde:
- Utdannelse på bachelor- eller masternivå innen relevant fagområde
- Solid erfaring fra både operativt og strategisk innkjøp
- God system og IT-forståelse, samt gode MS-Office og SAP-kunnskaper
- God skriftlig og muntlig norsk og engelsk
Kvalitet: Du har høy bevissthet omkring nøyaktighet og kvalitet i arbeidet du leverer.
- Kvalitetsbevisst, nøyaktig, strukturert og selvstendig
- Gode samarbeidsevner
- Serviceinnstilt
- Målbevisst, initiativrik og operativ
Lærevillig: Du følger utviklingen og er opptatt av nye løsninger. Du holder deg oppdatert i faget, og har lett for å lære deg nye digitale verktøy og prosesser.
Personlige egenskaper: Du har god forretningsforståelse, og jobber målrettet mot gode resultater. Du innehar en inkluderende arbeidsstil, godt humør og en god dose gjennomføringsevne. Du jobber like godt i team som selvstendig. Du er trygg i deg selv, og bidrar til et godt arbeidsmiljø.
Vi skal være et valg for fremtiden din:
Vi vil at våre medarbeidere skal ha det bra, både på og utenfor jobb, derfor har Bilia sine medarbeideres fremtid, helse og privatliv i tankene. Det er viktig for oss at nye medarbeidere føler seg velkomne og raskt finner seg til rette. Vi jobber aktivt for din trivsel og trygghet.
Det vil være muligheter for både faglig og personlig utvikling i et miljø som verdsetter initiativ, kunnskapsdeling og engasjement, og hvor graden av fleksibilitet og samarbeid er høy.
Noe av fordelen med å jobbe i Bilia er:
- Gode lønns- og pensjonsordninger
- Treningsstøtte
- behandlingsforsikring
- Personalrabatter