Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
Vil du bli vår nye Key Account Manager? Bli med på laget hos MAN Truck and Bus Norge AS
MAN Trucks and Bus Norge AS søker en dynamisk Key Account Manager til å bli med i vårt Customer Service team. Vi ser etter en proaktiv person som kan hjelpe oss å opprettholde og utvikle et langsiktig forhold til eksisterende kunder samtidig som å bygge nære relasjoner med nye kunder. Her vil du spille en viktig rolle i å skape mersalg og være den ledende koblinger av kommunikasjon mellom kunden og interne team for å sikre at kundens behov blir møtt.
Arbeidsoppgaver:
- Oppfølging og ivaretakelse av etablert kundeportefølje
- Spille en viktig rolle i å generere nye salg. Fokus vil være på reservedeler, reparasjon og vedlikeholdsavtaler, utvidede garantier samt digitale produkter.
- Bistå salgsavdelingen i tilbudsprosesser og forhandlinger ved salg av komplette løsninger i nybil salg. Ta ansvar for løsningsforslag, kalkyler etc.
- Overvåke markedsutviklinger og konkurrentaktiviteter for å utvikle strategiske salgsplaner.
- Definere og validere tiltak for å forbedre salg av ettermarkedstjenester
- Iverksette kampanjer, insentivprogrammer og skreddersydde løsninger for å øke konkurransekraften i servicemarkedet
- Igangsette og lede kundemøter i samarbeid med kundeansvarlige på salg og service markedet. Ta ansvar for dokumentasjon og planlegging
- Etablere en struktur og prosess for å behandle kundeklager og forespørsler. Ta også ansvar for at potensielle salgsmuligheter følges opp av riktige personer til rett tid
Hvem er du?
Vi tror riktig kandidat trives med salg og kundekontakt og har erfaring fra tilsvarende rolle som Key Account Manager, Account Manager eller salg innen bilbransjen. Aller helst har du erfaring fra service markedet på lastebil. Det kan være fra både leverandør eller kundesiden. Det viktigste er at du er god til å sette deg inn i kundens behov.
Du har god økonomiforståelse og er vant til å bruke tall/analyse for å sikre lønnsomhet. Har du erfaring med anbud er dette en fordel, men ikke noe krav.
Du trives med å jobbe strukturert og resultatorientert og tar ansvar i ditt arbeid. I tillegg tror vi du har gode kommunikasjonsevner på norsk og engelsk, både skriftlig og muntlig. God kompetanse i Office pakken, gjerne noe kjennskap til SAP/Oracle, Salesforce eller andre ERP/CRM systemer er en fordel.
Nysgjerrig?
Hvis du kjenner deg igjen i beskrivelsen, håper vi på å høre fra deg! Hvis du har spørsmål til stillingen eller rollen, kan du ta kontakt med Kristian Knudsen (928 00 000) eller Tanja Ek (986 48 674). For å søke på stillingen kan du enkelt søke gjennom vårt rekrutteringssystem.