OFV:
Leder for kjøretøydata
OFV søker ny leder for kjøretøydata!
Vi søker en person som virkelig kan bil, og som i tillegg har interesse og kunnskap om andre kjøretøygrupper som MC, ATV, lastebiler og traktorer. Interessen og kunnskapen bør være både bred og dyp, og omfatte teknikk, teknologi og utstyr.
OFV Kjøretøydata er kanskje Norges beste database om nye personbiler, varebiler og MC. Databasen utvides i disse dager med bobiler, og flere andre kjøretøygrupper vil følge. Vår nye leder for kjøretøydata vil ha hovedansvaret for videreutvikling og utvidelse av databasen. Da er det nødvendig også å ha grunnleggende datakunnskap og databasekompetanse.
Vi ønsker en person som har solid bakgrunn fra bilbransjen og gjerne kjennskap til bilrelaterte bransjer og bruk av våre data. Du må ha evne til å se hvordan OFV Kjøretøydata kan brukes av nåværende og nye kunder, og hva som skal til for å gjøre databasen enda bedre. Du vil både jobbe strategisk, men også med mer rutinepregede oppgaver og kontroll av datakvalitet. Nøyaktighet og forståelse for viktigheten av kvaliteten i dataene er viktig.
Du blir en del av et miljø bestående av 12 personer internt, og 3 personer eksternt fra et av Norges beste IT-selskaper. I OFV AS har vi en god miks av personer med ferdigheter innen drift, IT, forretningsutvikling og marked. Arbeidsmiljøet er godt, og vi får ofte skryt for engasjement og sosiale aktiviteter.
Hvordan blir dine arbeidsoppgaver hos oss?
Dine arbeidsoppgaver vil være varierende, men typisk vil være å samarbeide med importører av kjøretøy i forhold til tilgang- og innleggelse av data inn i våre IT-løsninger. Du vil også bli en viktig kontaktperson for våre kunder og vår markedsavdeling i forhold til support og utvikling av nye løsninger innen kjøretøydata.
Hvem er du?
- God kunnskap om bil og gjerne om andre kjøretøy
- Erfaring fra bilbransjen er en fordel
- Interesse for tekniske data og datakvalitet
- Liker å jobbe med problemløsing
- Kunnskap om automatisering og teknologiutvikling
- Behersker norsk, engelsk og tysk (tysk er en fordel)
Vi vil legge vekt på følgende personlige egenskaper
Til stillingen er det ikke satt krav til tidligere erfaring fra samme type stiling, vi kommer derfor til å gjøre våre vurderinger basert på personlige egenskaper som vi mener er viktige i rollen:
- Initiativtakende
- Problemløsende
- Samarbeidsevne
- Nøyaktighet
Hos oss får du:
- Konkurransedyktig lønn og betingelser
- Spennende oppgaver i et miljø hvor du vil lære av dyktige kollegaer
- Du vil bli sett og hørt i en avdeling med stor handlefrihet
- Kort vei til beslutninger og stor mulighet til å påvirke egen hverdag
- Uformelt og hyggelig miljø med stor fleksibilitet og gode rammevilkår
- 100 prosent stilling
Arbeidssted er sentralt i Oslo, rett ved Slottsparken i moderne, nyoppussede lokaler.
Spørsmål om stillingen:
Lurer du på noe eller ønsker mer informasjon, ta kontakt med Øyvind Solberg Thorsen på telefon 959 26 018.
Søknadsfrist:
Alle søknader behandles fortløpende, så derfor bør du sende inn din søknad snarest og innen 15. januar 2025.