Vi søker en person som kan lede klargjøringsavdelingen og taksere brukte biler. Det er viktig at du er nøyaktig og pliktoppfyllende, og gjennomfører avtaler som blir gjort. Du skal jobbe i team med ca. 10 selgere av nye og brukte biler. Avdelingen er direkte tilknyttet bruktbilavdelingen men utfører oppdrag for hele huset. Dette er en viktig nøkkelstilling hvor vi trenger rett person på laget.

Arbeidsoppgaver:

Planlegging, takst og mottak av innkommende leasingbiler og innbyttebiler: 

  • Kontakte kunder og kalle inn biler til pretakst og gjennomføre dette
  • Planlegge klargjøring av nye og brukte biler, administrere reparasjon av skader og mekanisk service, samt ta mottak av bilen
  • Taksering av brukte biler for salgsavdelingene, og gjennomføre kontroll og mottak når biler kommer inn
  • Fastsette og fakturere påkost til kunder
  • Administrere ledetidsprosessen slik at denne blir kortest mulig fra inntak til salgsklar bil
  • Planlegge foto av bruktbiler
  • Ansvar for vedlikeholdsprogrammet for brukte biler som er på lager


Lede klargjøringsavdelingen:

Avdelingen består per nå av tre klargjørere som har vanlig klargjøring av nye og brukte biler, samt coating/lakkforsegling. Personalansvar for disse tre selvgående og flinke medarbeiderne inngår i denne stillingen.

Dine personlige egenskaper:

Du har alltid kunden og de du skal samarbeide med i fokus og du bør være:

  • Imøtekommende og motivert av å yte god service både internt og eksternt
  • En god relasjonsbygger, både mot kunder og egne ansatte
  • Strukturert og nøyaktig
  • Flink til å kommunisere
  • God til å håndtere flere ting samtidig i en til tider hektisk hverdag   
  • God på IT-verktøy, interessert i å utnytte ressursene som finnes i noen av bransjens beste og mest moderne programmer

Kvalifikasjoner:

  • Gjerne faglært mekaniker med øye for detaljer, utdannet takstmann
  • Bilfaglig interesse/erfaring og kompetanse kan veie opp for formell utdanning
  • Interesse for biler og mennesker
  • Inneha et kremmerinstinkt og ha forretningsmessige antenner
  • Erfaring med IT-verktøy
  • Beherske norsk skriftlig og muntlig


Vi tilbyr:

  • En spennende og allsidig jobb med gode utviklingsmuligheter i Norges største bilforhandlerkjede
  • Svært godt arbeidsmiljø
  • Gode systemer, tydelige prosesser og opplæringsprogrammer
  • Å jobbe med noen av verdens mest kjente merkevarer
  • Gode betingelser
  • Møller Mobility Groups pensjons- og forsikringsordninger, kanskje bransjens beste
  • Tydelig fokus på helse, miljø og sikkerhet
  • Firmahytter

Stillingen rapporterer til Daglig Leder.

For nærmere informasjon om stillingen, se kontaktinformasjon.

Søk på stillingen:  
CV og søknad sendes: Søk her!
Frist: 20.01.2022
   
Søkere bes vennligst henvise til BilJobb.no i søknaden.
   
Spørsmål om stillingen:  
Kontakt: Finn J. Johansen
Tittel: Daglig leder
Telefon: 451 36 015

Møller Mobility Group (MMG) er det ledende bilkonsernet i Norden og Baltikum og har etablert seg som en av de største bilvirksomhetene i Nord-Europa. MMG er et familieeid selskap engasjert innen import (Harald A. Møller), forhandlervirksomhet (Møller Bil) og finansiering (Volkswagen Møller Bilfinans) i Norge, Sverige og Baltikum. I over 80 år har vi bidratt til å løse folks mobilitetsbehov, og vi jobber aktivt for å skape fremtidens bærekraftige mobilitetsløsninger. For mer informasjon om selskapet, se www.moller.no

Møller Bil Gjøvik er forhandler for Audi, Volkswagen Personbil, Volkswagen Nyttekjøretøy og Skoda. I tillegg til salg av nye og brukte biler, består virksomheten av autorisert verksted og dele- og tilbehørsalg. Bedriften har 50 medarbeidere og forventer en omsetning på ca 500 millioner kroner i 2022. Møller Bil Gjøvik har en sentral beliggenhet i Ringvegen 10, 2815 Gjøvik.